Príbeh sirupov TVOY. by Barcode Collective

Kto ma pozná vie, že v barovom svete sa už nejaký rok pohybujem. Konkrétne od roku 2005, za profesionálnym barom od roku 2009. Nebudem písať o začiatkoch a senzitívnych momentoch, ktoré väčšinu ľudí aj tak nezaujímajú. Každý ma svoj príbeh, niekto ľahší, iný si zasa musel všetko vydrieť.  Koniec koncov to ani nie je predmetom dnešného blogu. Píšem to preto, lebo v živote každého človeka, nie len barmana, nastane moment kedy cíti, že sa chce posunúť. Niekto profesne, niekto možno ešte o niečo viac. Otvoriť vlastný bar? Takisto jedna z možností. Avšak ak ste v tomto biznise už nejaký čas, viete ako by mal správny bar vyzerať. Nato, aby ste si tvorili takýto bar, potrebujete trochu viac premenných ako len slová „chcieť“ a „posunúť sa“. Každopádne klobúk dole pred každým, kto sa do otvorenia vlastného baru pustí.  Pre mňa bolo vždy akýmsi cieľom do budúcna odovzdávať svoje skúsenosti. Lepšie povedané – zúročiť svoje vedomosti a poskytnúť ich tomu, kto má o ne záujem.  nie tak ako mi to niekto nadiktuje, ale formou akou to vidím ja. Byť pri zrode nových konceptov, nechať pracovať svoju kreatívnu stránku, vytvárať nové menu, pracovať s novými mladými ľuďmi a pod.

S kolegom Filipom sme pred dva a pol rokmi založili Barcode Collective. Chceli sme vytvoriť modernú platformu barového vzdelávania, poradenstva a cateringu na Slovensku. Zúročiť svoje 12 ročné vedomosti spoza profesionálneho baru a odovzdávať ich v novej a modernej podobe. O tom ako momentálne funguje Barcode Collective a o tom, čoho súčasťou sme boli za tých krátkych dva a pol roka vyrozprávam v inom blogu. Každopádne Barcode Collective je jedným zo spôsobov, prostredníctvom ktorého sme sa cheli posunúť vlastnou cestou a realizovať veci ako ich vidíme my.

 

 

Chlapci, vaše sirupy sú fakt dobré!

Každá veľká vec začína nápadom. Ten nápad sa v našich hlavách mihol na jednom barovom tréningu personálu, kedy sme pripravili naozaj skvelé menu (pomyselne sa tľapkám po ramene :D) kedy sme zostavili rad cocktailov a limonád s využívaním domácich sirupov. Sirupov, ktoré sme mali v pláne naučiť pripravovať budúcich barmanov, ktorí mali hrdo stáť za barom. Po školení k nám prišiel budúci majiteľ (fakt super pánko, pozdravujem) a so zvláštnym nadšeno-ustarosteným hlasom povedal: „Hoši všetko super, ale kto tie sirupy bude vyrábať? Verím, že vy viete ako na to, ale títo mladí chlapci, neviem či sa na nich môžem spoľahnúť. Vaše sirupy sú fakt super. Vyrábajte ich pre mňa?!“

Boli dve možnosti. Ísť do toho spôsobom hurá systém alebo urobiť to inak. Kto nás pozná vie, že neradi robíme veci ako sa hovorí „hala-bala“. Povedali sme si: „Za barmi v ktorých sme robili, sme pripravovali stovky sirupov. Vieme ako na to, vieme, čo ľudom chutí a ako by mal správny sirup vyzerať.“ Dajme tomu hlavu a pätu. Vytvorme selekciu najobľúbenejších kombinácii, ktoré poznáme. Obzvláštnime ich o trošku súčasnosti, vytvorme brand, dajme tomu formu, príbeh, nápad, dizajn, etiketu, promo, spôsob propagácie, vytvorme web! Vedeli, čo chceme, avšak nič nie je zo dňa na deň. Dostať všetko do podoby v akej je teraz, trvalo povedzme trošku tématicky – nejeden očistený zázvor 😀

 Nie je sirup ako sirup

Prenajali sme si malú výrobníčku. S dvomi nerozovými pultami a jednou platničkou. Dva hrnce, nejaké vedomosti a kopec nadšenia. Filip vytvoril náčrt základnej rady 8 ovocných sirupov a prišiel takisto s naozaj vynikajúcou myšlienkou – okrem tradičných ovocných sirupov spojme taktiež sirupy a niečo, čo takisto milujeme – KÁVU. Plán bol jasný. Vytvoriť radu sirupov, na báze čerstvého ovocia a iné na báze kávy, pre bary ktorým pomáhame konzultačne a inak v rámci našich spoluprác. Tradičné sirupy zo Slovenska inšpirované niekoľkoročnými skúsenosťami za barom, robené z lásky a vášne pre barové remeslo a chuti priniesť nový produkt. Originálny, súčasný, využiteľný a ľahko mixovateľný.

Keďže pôsobíme v Košiciach v okolí ktorých je množstvo malých pestovateľov ovocia, o hlavné suroviny bolo postarané. Čerstvé ovocie z pestovateľských oblastí okolia Košíc ako aj z rodinných sadov z okolia Humenného odkiaľ pochádzam.

Mesiace a mesiace skúšania, správnych techník, pomerov, množstva podielu ovocia, vody, cukru a pod. Všetko zatiaľ v skromných podmienkach s cieľom, že raz sa presunieme do našej ozajstnej výroby. Veď to poznáte. Ochutnávanie, porovnávanie, názory ľudí, konzumentov a hostí. Všetko naberalo správny smer.

Chceli sme preniesť viac ako 12 ročné skúsenosti do jedného produktu. Využiť vedomosti o príprave pravých domácich sirupov, ktoré držia krok so súčasnými trendami. Nové, zapamätateľné, hlavne však chuťovo vyvážené, ktoré „sedia“ každému. Zároveň dohliadať na proces výroby osobne a priniesť produkt využiteľný v akomkoľvek podniku.

Brand a dizajn

Novodobým trendom sme obaja s Filipom veľmi otvorení. Máme radi moderné veci, pekný dizajn, sofistikované formy propagácie. Vedeli sme, že mať dobrý produkt nie je všetko. Radi robíme veci naplno a tak trochu inak. Preto sme nemohli nemyslieť na to, ako bude finálny produkt vyzerať. Ruka ruke s formovaním receptúr sme sa zamýšľali na tým, čo bude na obale. Ako prepojiť nás, produkt, fľašu a odkaz.

„Na trhu sú kvantá sirupov. Jedny lepšie, iné sa zasa len na sirupy „tvária“.  Chceli sme produkt, ktorý by držal krok so súčasným svetom a to po chuťovej, ale aj po vizuálnej stránke. Produkt so súčasnými variáciami chutí, so zmyslom pre vyváženosť a rôznorodosť. Na druhej strane však stále domáci, pripravený z čerstvých surovín a s využitím postupov, ktoré naozaj fungujú. Presne takéto sú sirupy TVOY.“

Ako prvé si určite všimnete jednoduchosť etikety. Išli sme súčasným trendom „Simplicity“. Čierno biela etiketa s názvom TVOY. a označením Pure Taste w/Story. Nakoľko za týmito sirupmi stojí naozaj príbeh. Hlavnou dominantou a prvkom odlíšenia je jeden farebný prúžok na spodnej časti fľaše. Farebne ladí s použitými surovinami a je hlavným prvkom označenia  príchute sirupu. Bez zbytočných obrázkov, fráz, zmätočných informácii. Prečo tak jednoducho? Lebo máme radi moderné a „simple“ veci. Niekedy je menej viac a sirupy TVOY. tak nabrali zameranie čistého dizajnu, s prvkami modernosti a elementom odlíšenia v podobe pastelových farieb.

Aj na našej webovej stránke sme sa nechali „uniesť“ súčasným trendom tzv. Future abstract. Žiadne prastaré receptúry, kvety a babičkine obrusy 😀 (no offense). Proste domáce sirupy s moderným spôsobom prezentácie. Sirupy z prírody pre bary v každom meste. Aj preto majú prívlastky #urban #nature

Ovocné sirupy

Základnú radu tvorí 8 ovocných sirupov vhodných do limonád a cocktailov. V chuťových variáciach, ktoré viete zapracovať do akéhokoľvek nápoja. Ľahké, svieže a chuťovo vyvážené. Pripravené z čerstvého ovocia, lásky a nadšenia. Jednotlivé príchute nájdete na našej stránke.

 

Kávové sirupy

Špeciálna rada 5 kávových sirupov, ktoré sú vhodné do všetkých druhov káv a cocktailov. Kombinujeme ju s ingredienciami, ktoré s kávou proste „hrajú“. Naším obľúbencom je Káva-Toffe, ktorý si určite zamilujete. Tuto sme sa nechali inšpirovať už dlhoročným trendom ZERO WASTE a preto sme siahli po „použitej káve“ z našich obľúbených kaviarní. Nieže by bola zlá, ale je to zmes po espresse, ktorá má v sebe ešte veľa aróm a chutí. Presne túto chuť len 100% Arabica kávy  používame do našich sirupov.

 

Nové miesto

Nič nebolo zo dňa na deň. Ako hovorí Majk Spirit: „Ide o to, čo robíš keď nikto ťa nevidí.“ Neprišli sme z večera do rána s rýchlo upečeným sirupom a tvárime sa na niečo. Nie. Na nič sa netvárime. Všetko sme kreovali viac ako rok. Cez deň, v noci, popri práci a na úkor oddychu. Buď ťa niečo zaujme alebo nie. Tento produkt však zaujal množstvo ľudí z nášho okolia a veríme, že zaujme ešte viac. Prečo? Lebo mu veríme. A keď v niečo veríte a robíte to naplno, má to zmysel aj keby neviem čo bolo.

Ako som písal na začiatku, všetko začalo v malej výrobníčke. Čas však pokročil. Od toho času už uplynul jeden a pol roka a my sme sa presťahovali. Malú výrobníčku vystrieda pekná výrobná hala so všetkým potrebným, čo na výrobu sirupov TVOY. Podobne ako sme dali kus seba do receptúr sirupov, aj našu výrobňu sme si vlastnoručne prerobili, zmodernizovali a vyšperkovali na plnohodnotnú výrobňu pre tento krásny produkt. Hneď vedľa nájdete aj našu novú kanceláriu a showroom v rámci Barcode Collective.

 

Sirupy TVOY. sú ďalším dielom skladačky v rámci nášho projektu Barcode Collective. Prinášať kvalitné barové služby. Teraz sme začali s novým segmentom – ponúkania nielen kvalitných služieb ale aj produktov. Veríme, že k týmto sirupom pribudnú ďalšie produkty.

P.S. Apropo prečo vlastne názov TVOY.? Poznáte to keď sa vám niečo páči a ani neviete prečo? Tak presne toto bol ten prípad. Jednoduché a výstižné. Tento sirup nie je len náš. Je takisto tvoj, tvoj a áno je aj TVOY.

#somtvoy #tvoysirup #urban #nature

Lukáš Vrábeľ

Barcode Collective a TVOY.

Facebook
Twitter
LinkedIn